Cayma Hakkının
Kullanılması ve İade Prosedürü
İade
şartlarına uyan ürünler, kargoyu teslim alma tarihinizden itibaren 30 gün
içinde orijinal ambalajında güvenli bir şekilde paketlenerek ve beraberinde
gönderilen fatura/irsaliye ile birlikte aşağıda belirtilen iade adresine
gönderilmelidir. Web Tasarımın da alınan domain ve hosting iadesi mümkün değildir yapılan tasarım 3 gün içerinde iadesi edilebilir domain ve hosting bedelleri düşülüp iadesi yapılır , Google Reklamların hizmetlerin iadesi mümkün değildir.
Adres: Yenigün
mh 1042 sk no:9/d, 07360 Muratpaşa/Antalya
Firma
adına yapılan alışverişlerde ürünün iadesi veya farklı bir ürünle değişimi için
"ürün iade faturası" gönderilmesi gerekmektedir. Ürün iade faturası olmayan
ürünler teslim alınmaz.
Cayma Hakkının Kullanılmasına Dair
Bilgiler: 1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması
Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği gereğince alıcı, hiçbir
hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin,
satın aldığı ürünü teslim tarihten itibaren 14 (ondört) gün içerisinde cayma
hakkını kullanarak iade edebilir. Ancak satın alınan bazı
ürünlerin hijyenik ve teknik özellikleri gereği iade edilebilmesi için;
paketinin ya da ambalajının açılmamış olması ve dolayısıyla da kullanılmamış
olması gereklidir. Bu tür ürünlerin iadesi ancak orijinal kutularıyla
birlikte mümkün olacaktır. Lütfen her ürünün iade prosedürü için, ilgili
ürünün satış sayfasını dikkatle okuyun. 2. Satın alınan ürünün ücretsiz iadesi
ve/veya değişimi için belirtilen anlaşmalı kargo şirketi
kullanılmalıdır. Aksi taktirde iade kargo ücreti iade edilecek tutardan
kesilecektir. 3. Cayma hakkı bildirimi ve
Sözleşmeye ilişkin sair bildirimler tarafımıza ait e-posta ve/veya internet
sitesinde belirtilen iletişim kanalları ile gönderilecektir. Cayma hakkının
kullanılması için süresi içerisinde Satıcı’ya mevzuat hükümlerine ve internet
sitesindeki cayma hakkı kullanım seçeneğine uygun olarak bildirimde
bulunulması şarttır. |
4. Tüketici Kanunu gereği cayma hakkı
aşağıdaki hallerde kullanılamaz: a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara
bağlı olarak değişen ve satıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere
ilişkin sözleşmelerde (Ziynet, altın ve gümüş kategorisindeki ürünler) b) Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel
ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri gönderilmeye
elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi
geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmelerde c) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket
gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen
açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmelerde d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve
doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmelerde e) Tüketici tarafından ambalaj, bant, mühür, paket
gibi koruyucu unsurları açılmış olması şartıyla maddi ortamda sunulan kitap,
ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine
ilişkin sözleşmelerde f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar
dışında gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmelerde g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması
gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve
eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine
ilişkin sözleşmelerde h) Bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına
ilişkin sözleşmelerde ı) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin
onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmelerde i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler
ile tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmelerde
ve sözleşmeye konu Mal/Hizmet’in Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin
uygulama alanı dışında bırakılmış olan (satıcının düzenli teslimatları ile
alıcının meskenine teslim edilen gıda maddelerinin, içeceklerin ya da diğer
günlük tüketim maddeleri ile seyahat, konaklama, lokantacılık, eğlence
sektörü gibi alanlarda hizmetler) Mal/Hizmet türlerinden müteşekkil olması
halinde Alıcı ve Satıcı arasındaki hukuki ilişkiye Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği hükümleri uygulanamaması sebebiyle cayma hakkı
kullanılamayacaktır. |
İade
Sürecine Dair Bilgiler:
Alıcının
ürünü iade etmesi için ne kadar süresi vardır?
Alıcı,
ürünü teslim aldıktan sonra 10 gün içerisinde iadeye dair talebini yazılı
olarak elektronik posta adresimize ( info@alperyuceer.com.tr ) iletmek suretiyle
iade hakkını kullanabilir. Ürün ile beraber faturasının/irsaliyesinin , malın
kutusunun, ambalajının, varsa standart aksesuarları, Ürün ile birlikte hediye
edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak tek bir pakete konularak
iade edilmesi gerekmektedir. Ürünün tam ve hasarsız olarak ulaşmasını takiben
ürün bedeli Alıcının kartına iade edilecektir. Ancak aslına uygun olmayan,
hasarlı, zarara uğramış ve ilgili ürünlerin özel iade şartlarına aykırı
durumlarda iade kabul edilmeyecek, bu ürünlerin bedel iadesi yapılmayacaktır.
Ürün zarar görmüş, eksik veya ilan edilenden farklı ise nasıl iade
edebilirimMevzuat
gereği, cayma süresi (mal satışına ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden
itibaren, hizmet satışına ilişkin işlemlerde satın almanın yapıldığı tarihten
itibaren 14 gün) içinde alıcı ürünü, işleyişine, teknik özelliklerine
ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen
değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir. Olağan dışı kullanımdan dolayı
oluşacak bozulmalardan ise alıcı sorumlu olacaktır ve bu durumda satıcı iadeyi
onaylamayabilir.
Ürünler
anlaşmalı özel kargo şirketi tarafından tarafınıza teslim edilecektir. Ürün
paketinde veya üründe fark edilir şekilde hasar, darbe, kırık tespit edilmesi
durumunda kurye görevlisine mutlaka hasar tespit tutanağı düzenletmelisiniz.
Hasarlı kuryeler için kurye görevlileri zabıt tutmakla yükümlüdür. Aksine bir
durumu derhal tarafımıza bildirmeniz gerekmektedir.
Kurye
görevlisinin belge, zabıt veya tutanak düzenlemediği durumlarda ürünü teslim
almadan görevliye iade edebilir veya kurye şubesinde kontrolünü sağlayarak
teslim alabilirsiniz.
Hasar
tespit belgesini düzenletmezseniz üründeki sorunun satıcı veya kurye kaynaklı
olduğunu ispatlamanız mümkün değildir. Bu nedenle mutlaka tutanak
tutturmalısınız.
Kurye
paketinde veya üründe fark edilir şekilde hasar, darbe, kırık olması durumunda
kargo görevlisine hasar tespit tutanağı düzenletmeniz gerekir.
Tutanak
tutturarak ürünü teslim almadan görevliye kapıda iade edebilirsiniz. Ürününüz
eksik, arızalı, kusurlu, hasarlı veya belirtilenden farklı ise iade etme
hakkınızı kullanabilirsiniz.
Kaç tür
iade prosedürü vardır?
- Ürünü
teslim almadan kargo görevlisine iade ettim.
Bu
seçenekte iade talep formunu doldurmanız yeterlidir. İade formuna siparişlerim
sayfasında yer alan iade/iptal seçeneğinden ulaşabilirsiniz.
- Ürünü
Satıcıya göndermek için özel kurye firmasına teslim ettim.
Ürünü
mağazaya geri gönderdiyseniz lütfen talep formunu doldurunuz. Kurye firmasından
aldığınız takip numarasını talep formuna girebilirsiniz.
- Henüz
göndermedim, iade sürecini başlatmak istiyorum.
İnternet
sitemizde belirtilen e-posta adresi üzerinden iade talep edip ürünü,
anlaşmalı kargo firmasıyla ücretsiz gönderebilir ya da ürünün sizden alınmasını
talep edebilirsiniz.
İade
edeceğim ürünü nasıl göndermem gerekiyor?
Size
gelen ürünü geldiğinde paketlendiği gibi veya ona eşdeğer olacak şekilde
paketleyerek size ürünü teslim almaya gelen kurye firması ile ürün iade formunu
doldurarak satıcının faturada yer alan adresine gönderilmesi gereklidir. Özel
ambalajlı ya da kutulu ürünlerin iadesi yalnızca gönderildiği gibi aynı şekilde
kabul edilecektir.
Ürünün
paketine zarar verdim, yine de iade yapabilir miyim?
Mevzuat
gereği, ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı,
cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ancak ürünün değerinin azalması veya
iadenin imkânsızlaşması, alıcının kusurundan kaynaklanıyorsa ürünün değerini
veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir. Bu durumda, satıcı zararını
tazmin edebilmek için ürün değerinin azalmasına karşı alıcı hakkında yasal
yollara başvurabilir ya da iadeyi reddedebilir. Bu tür bir durumla
karşılaşmamak için lütfen ilgili ürünün satış ilan sayfasında yazan
açıklamaları dikkatlice okuyunuz.
İade
talep ettim, nereden takip edebilirim?
Hesabım
menüsündeki Mevcut Sipariş sayfasından ya da internet sitemizde
belirtilen e-posta adresi üzerinden iletişime geçerek iade talebinizi takip
edebilirsiniz.
Para
iadesi ne zaman yapılır?
Ürün
tam ve talep edilen şekilde ambalajlamış şekilde eksiksiz olarak tarafımıza
ulaştıktan sonra bedel iadesi 14 iş günü içerisinde bankanıza talimat
verilecektir. Bankaların süreç ve uygulamalarına göre para iadesinin, kredi
kartlarına ve banka kartlarına yansıması ortalama 3-5 iş günlük bir süreyi
bulabilir. İade edilen ürün bedeli, hesabınıza artı bakiye olarak
yansıyacaktır. Siparişle birlikte ödemesini yaptıysanız kargo ücreti de para
iadesiyle birlikte yatırılır.
Para
iadesi yerini başka bir başka ürün alabilir miyim?
Değişim
talebinizi tarafımıza iletmeniz neticesinde, her mevcut duruma göre ayrıca
karar verilecektir.
Ücret
iadesi taksitle mi yapılacak? Kart limitim ne zaman açılacak?
Ücret
iadesi toplam tutar olarak yapılır. Yapılan iade tutarı kadar kart limitiniz
açılır. Taksitle yapılan ödemelerin iadesi tek seferde toplam tutar kadar
yapılır ancak banka süreçleri nedeniyle taksit yapılan ay kadar
muhasebeleştirilebilir. Bu nedenle tüm iadenin tek seferde yapılmasına rağmen
taksit yapılan ay boyunca hesap ekstrenizde, +,- bakiye olarak görebilirsiniz.
Detaylı bilgi için bankanızla görüşebilirsiniz.